Frakt och LEVERANSvillkor

Orrefors Kosta Boda AB driver och ansvarar för webbplatsen Orrefors.se medan Royal Design AB behandlar transaktion och logistik samt håller det juridiska ansvaret gentemot kund.

Frakten är gratis till ett DHL-ombud. Alla försändelser skickas fullt försäkrade.

Våra leveranser skickas med DHL i första hand. Paketet levereras till ditt närmaste ombud, vi utgår efter postnumret som du anger vid din beställning. Vår normala leveranstid är ca 1-7 arbetsdagar beroende på lagerstatus. Vid angivelsen ”Beställningsvara” reserverar vi oss för att artikeln kan vara slut på huvudlager, men oftast skickar vi till kund inom 2-7 dagar. Skulle lagerstatus inte stämma kommer vi meddela dig detta. Ta gärna kontakt med vår kundtjänst på 010-510 71 71 alt. shop@orrefors.com så hjälper vi dig.

Ej mottagen vara
Vi debiterar 200 kronor för ej mottagna varor. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du ta emot paketet och skicka tillbaka det till oss, annars blir det registrerat som ej mottaget och debiteras automatiskt.

Transportskador
Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på platsen. Har du öppnat paketet och upptäcker skada så kontakta oss, genom att klicka här. När du återsänder varor till oss står du själv för transportrisken. Om varan skulle komma fram skadad får du skicka tillbaka den till oss så vi kan skicka en ny produkt till dig, kostnaden för frakt när det gäller trasig vara står vi för.

Ångerrätt
Du har full ångerrätt 30 dagar från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick och i orginal förpackning. Läs mer här under retur och byte.

Paketsökning

Du kan söka din leverans på dhl.se. Sändningsnumret skickas till dig automatiskt via e-post när försändelsen lämnar vårt lager i Orrefors.